۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۵۹۷۴۲۴

یادداشت سردبیر | گام دوم انقلاب و حادثه تروریستی زاهدان

یادداشت سردبیر | گام دوم انقلاب و حادثه تروریستی زاهدان
عملیات تروریستی زاهدان نشان دهنده همان اصطلاح دقیق و استراتژیک مقام معظم رهبری است که دستگاه استکبار را دارای "اختلال در دستگاه محاسباتی" توصیف کردند.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، در ایامی که همه ملت ایران از جشن پیروزی انقلاب اسلامی خوشحال هستند و جشن چهل سالگی انقلاب خود را در خیابان ها با سیل جمعیت در خیابان ها به رخ دشمنان خود کشیده اند، دستگاه های امنیتی دول متخاصم با آتش تهیه کشورهای دارای منابع نفتی هم‌پیمان شده و بر محور تحریک مذهبی و با دمیدن در آتش اختلاف و نفاق و اندیشه تکفیری، به اتوبوس حامل نیروی های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که مرزبانان این مملکت هستند یورش برده و آنان را به خاک و خون می غلطاند. عملیاتی که اوج ذلت و حقیری دشمن را ترسیم کرده و نشان از عقده های فروخفته دشمنان قسم خوره انقلاب اسلامی و مردم شریف ایران است.

درست در همین ایام آمریکای جنایتکار "سیرک ورشو" را در لهستان به راه انداخته و به زعم خود درصدد است تا با ایجاد وحدت میان مخالفان جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر مسیر حضور نظامی و تسلیحانی و سیاسی خود را در منطقه خاورمیانه باز کند؛ نشستی که تا به حال کارشناسان شبکه های وابسته خبری خودشان همچون بی بی سی به شکست آن اذعان کرده اند و اینکه این نشست نتوانسته است به اهداف از پیش تعیین شده خود برسد.

استکبار در بعد داخلی و خارجی در حال تلاش است که "چهل سالگی انقلاب" را به کام مردم ایران تلخ کند و ابائی ندارد که این بار لخت و عور و آشکار همه اذناب و سران خود را وارد میدان کند؛ رئیس جمهور امریکا توئیت فارسی بزند و پمپئو با کوچک‌ترین فعالان رسانه ای اپوزسیون دیدار کند و....

همه اینها تصویر جدید ایران اسلامی را نشان می دهد؛ تصویری که زبونی دشمن و متحدانش را نشان داده و عظمت و عزت روز افزون ایران انقلابی را تداعی می کند. عزتی که درخت چهل سالگی انقلاب اسلامی را با خون شهدای جان بر کف ایران اسلامی آبیاری کرد و بدون شک مردم ایران را از تمامی سلیقه‌ها و افکار گوناگون برای طی گام دوم انقلاب مصمم تر کرد؛ چرا که غیظ دشمنان و دندان های برهم فشرده شده معاندان مردم و نظام را به خوبی می بینند. خون ریخته شده فرزندان غیور ایران را به پای ایستادگی کشور و نظام اسلامی می‌بینند و بار دیگر به هویت ملی و اسلامی خود افتخار می کنند. به راحتی قابل درک است که فرزندان و نسل سوم و چهارم ایران اسلامی چه ارتباط معنا داری با تاریخ ایران پیدا کرده و قدر سرزمین مادری خویش را بیش از پیش خواهند دانست.

بدون شک عملیات تروریستی زاهدان نشان دهنده همان اصطلاح دقیق و استراتژیک مقام معظم رهبری است که دستگاه استکبار را دارای "اختلال در دستگاه محاسباتی" توصیف کردند؛ دستگاه محاسباتی که شکست های پشت سر هم در عراق و سوریه و افغانستان و یمن و کردستان عراق را برای آمریکا و متحدانش به ارمغان آورده و حیثیت بین المللی و وجاهت داخلی آنان را با چالش روبرو کرده است؛ طبیعی است که در چنین وضعیت به هم ریخته ای از نظر سیاسی و بین المللی باید اقدامات فریب طراحی شود تا ذهن همه را به خود مشغول کرده و راه موقتی برای عبور از بحران فعلی باشد.

آمریکا و دستگاه محاسباتی آن که از تحریم ایران به اهداف خود نرسیده است و طراح "تابستان داغ" خود را با شکست مواجه دیده و اکنون خودنمایی غرور ملی ایران را در کوچه و خیابان هایی می بیند که تا همین 40 سال پیش محل خودنمایی کماندوها و مستشاران و خانواده هایشان بود، به خشم آمده است؛ اما اینکه چگونه واکنش نشان می دهد و چه اقدامی طراحی می‌کند و میزان دسترسی به اهدافش تا چه اندازه است، قابل محک زدن است. آری به اصطلاح ابرقدرت جهانی با تمامی نیرو و توان و پول و قدرت و توانش دست به دامن یک گروه ترویستی کوچک و سفاک شده و خشم خود را نشان می دهد.

امروز انقلاب اسلامی گام دوم خود را شروع کرده است و با شناخت تجربه های گذشته و خودکفایی در عرصه های گوناگون آماده اقدام برای رسیدن به تمدن اسلامی است؛ راهی که بصیرت و نشاط جوانی و خرد و منطق عقلانی می طلبد و مسیر رو به جلو روشن است؛ زیرا توانسته ایم در این میانه راه دشمنان خود را به انفعال بکشانیم؛ انعطاف داشته باشیم ولی خود منفعل نشویم و با تکیه بر استعدادهای جوانان ایرانی و تکیه بر عقل و خرد جمعی و هوش سرشار ایرانی خود را از یوغ دست های چدنی با دستکش های نرم و لطیف استعمار برهانیم؛ امروز بیش از پیش موقع تلاش است و حرکت؛ امروز نتیجه استقامت خود را به خوبی دیده ایم و مسیر حرکت برایمان روشن تر است.

امروز اگر انقلاب اسلامی با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، حرکتی محتوایی، معرفتی و اقدامی عملیاتی در جهت رشد و تعالی تحت عنوان "گام دوم" بر می دارد، دشمن حرکتی کور، نابخردانه و کثیف و غیرانسانی در ترور سربازان و غیورمردان ایرانی برمی دارد، وزن اقدامات هر دو طرف را که در میزان بسنجیم قدر و جایگاه "ایران مقتدر و مظلوم" به خوبی شناخته خواهد شد.

امروز در چشم اشکبار ما امید به آینده موج می زند و در کنار قدردانی از نیروهای خدوم  به نظام و کشور اسلامی و تبریک و تسلیت به خانوده های معظم ایشان، تصور می کنم پیام امروز شهیدان امنیت این است که "سرخم می سلامت شکند اگر سبویی‌"/918/ی702/س

علیرضا استادیان، سردبیر خبرگزاری رسا

ارسال نظرات